Všeobecné obchodní podmínky

společnosti Prefabrico, s.r.o., IČO: 14304368
se sídlem Vídeňská 573, 252 50, Vestec u Prahy
1

Všeobecné obchodní podmínky

Tyto VOP vymezují právní vztahy a podrobnou úpravu práv a povinností smluvních stran vzniklých v souvislosti s uzavřením smluv na základě Objednávky a Potvrzení objednávky.

Prodávající: Prefabrico, s.r.o., IČO: 14304368, se sídlem Vídeňská 573, 252 50, Vestec u Prahy, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 395888

  1. V případě uzavření Smlouvy o dílo jsou smluvními stranami „Dodavatel" a „Objednatel".
  2. Prodávající předává zájemci o uzavření smlouvy tyto VOP a návrh smlouvy při projevení zájmu o uzavření smlouvy.
  3. Návrh dodat zboží učiněný Prodávajícím reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží (včetně internetových stránek Prodávajícího) není sám o sobě nabídkou, nýbrž představuje výzvu k podávání objednávek.
  4. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy. Ujednání odchylná od těchto VOP lze dohodnout pouze písemně s řádnými podpisy obou smluvních stran; vylučuje se možnost odchýlit se od těchto VOP jinak než v písemné formě. Tyto VOP mají přednost před obchodními podmínkami Kupujícího, nedohodnou-li se Smluvní strany písemně jinak.
2

Vymezení základních pojmů

Provozovna
Místo, které prodávající využívá k naskladnění a montáži zboží, na adrese: Pramenná (průmyslový areál), 148 00, Praha – Kunratice.
Zboží
Jakákoliv movitá věc, kterou Prodávající nabízí na svých webových stránkách k prodeji Kupujícím, zejména pak obytné, skladové a lodní a jiné kontejnery. V žádném případě se nejedná o spotřební zboží, které se používá k běžnému chodu domácnosti.
Objednávka
Provedená Kupujícím obsahově a formálně konkretizuje vzájemná plnění smluvních stran.
Potvrzení objednávky
Prováděno Prodávajícím, obsahově a formálně navazuje na Objednávku a konkretizuje vzájemná plnění smluvních stran. Pokud Kupující nezašle rozpor do 2 pracovních dnů od doručení, je považováno za odsouhlasené.
Jakost zboží
Podmíněna použitým materiálem, pracovními postupy a výrobními zvyklostmi jednotlivých výrobců působících v jiných zemích například v Turecku. Výrobce je vždy uveden u každého jednotlivého druhu nabízeného zboží, stejně tak i země původu.
Kupující
Zejména právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, v ojedinělých výjimečných případech i spotřebitel, s tím, že si je vědom, že kupuje zboží, které není určeno k běžnému provozu domácnosti, a tudíž není zbožím spotřebním.
DPH
Daň z přidané hodnoty v sazbě platné podle platných a účinných právních předpisů.
Faktura
Daňový doklad vystavený společností Prefabrico, s.r.o. v souladu s ustanovením § 29 a násl. zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnotě, v platném znění znějící na celkovou cenu.
Kupní cena
Cena, kterou se Kupující zavazuje uhradit za jím objednané Zboží a cena, která je Kupujícím uhrazena za doručení Zboží, včetně balného.
Smlouva o dílo
Smlouva, kterou Objednatel uzavře s Dodavatelem v případě, že se pro daný obchodní případ nepoužije Kupní smlouva. Pro zjednodušení jsou dále používány pouze pojmy Kupující, Prodávající, prodej a Kupní smlouva.

Změna v objednávce: Je možná do 2 pracovních dnů od odeslání „Potvrzení objednávky", kdy Kupující může bezplatně provést jednu změnu technické specifikace. Pro každou další změnu nebo po uběhnutí této lhůty je jakákoliv změna zpoplatněna administrativním poplatkem 1000 Kč bez DPH, plus přeúčtováním dalších případných vícenákladů z výroby.

3

Postup při prodeji

  1. Prodej kontejnerů se realizuje na základě poptávky Kupujícího, případně na základě rámcové nebo individuálně uzavřené kupní smlouvy.
  2. Prodávající dle poptávky Kupujícího vypracuje cenovou nabídku požadovaného kontejneru prodeje, případně dalších služeb. V Cenové nabídce Prodávající uvede, že součástí smluvních ujednání jsou VOP Prodávajícího, se kterými se Kupující může seznámit na prefabrico.cz/obchodni-podminky.
  3. Na základě odsouhlasené Cenové nabídky Kupující vypracuje Objednávku obsahující sjednané náležitosti a prohlášení, že se seznámil s VOP Prodávajícího a souhlasí s nimi.
  4. Smlouva je mezi stranami účinná od okamžiku, kdy Kupující zaplatí zálohovou fakturu Prodávajícímu. Kupující odsouhlasením VOP Prodávajícího bere na vědomí a je srozuměn s tím, že veškeré doložky a výhrady Prodávajícího uvedené na faktuře, jsou součástí smluvního ujednání mezi stranami.

Důležité: Bez odsouhlasení VOP Prodávajícího Kupujícím nebude zálohová faktura vystavena.

4

Předání a převzetí

Dodací lhůty

Prodávající dodá Kupujícímu objednaný kontejner v dohodnuté lhůtě. Není-li lhůta k dodání kontejneru předem stanovena, určí ji Prodávající a na dotaz sdělí Kupujícímu. Dodržení lhůty pro dodání je podmíněno splněním smluvních povinností Kupujícího.

Kontrola kontejneru

Kupující je povinen si kontejner před převzetím prohlédnout a zkontrolovat jeho stav za účelem zjištění, zda odpovídá jeho požadavkům. Prodávající je povinen Kupujícímu prohlídku vždy umožnit. V případě, že Kupující možnosti prohlídky nevyužije, není později oprávněn namítat nedostatky, které mohl při převzetí zjistit.

Výhrada vlastnictví: Vlastnické právo ke kontejneru Kupující nabývá vždy až úplným zaplacením ceny. Nebezpečí škody na kontejneru však na Kupujícího přechází již převzetím kontejneru, případně předáním prvnímu dopravci ve smyslu § 2090 občanského zákoníku.

Upozornění: Kupující je povinen písemně či e-mailovou zprávou oznámit Prodávajícímu vady kontejneru zjištěné při jeho převzetí bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 24 hodin od převzetí. Neoznámí-li Kupující vady kontejneru řádně a včas, pozbývá nároky z vadného plnění.

Příprava stanoviště

Realizuje-li se předání a převzetí kontejneru v místě určeném Kupujícím, je Kupující povinen na své náklady zajistit a předpřipravit vhodné stanoviště k umístění kontejneru.

  1. Kvalitně zpevněná plocha stanoviště
  2. Přístupnost stanoviště s dostatečným manipulačním prostorem
  3. Bezpečné pracovní podmínky
  4. Dostatečně velká plocha pro průjezd transportu s kontejnerem

Kupující odpovídá Prodávajícímu za veškeré náklady vzniklé v souvislosti s nepřipraveným nebo nevhodně připraveným stanovištěm.

Kosmetické nedostatky: Kupující bere na vědomí, že se jedná o plechový kontejner, tudíž se na něm mohou vyskytnout nepatrné oděrky či škrábance vzniklé v důsledku přepravy. Tyto kosmetické nedostatky odpovídají přirozené obvyklé vlastnosti plechových kontejnerů a nemohou být předmětem budoucí reklamace.

Prodlení s převzetím

V případě prodlení Kupujícího se splněním povinnosti řádně a včas převzít dodaný kontejner po dobu delší než čtrnácti (14) dnů je Prodávající oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny nepřevzatého kontejneru za každý započatý den prodlení. Trvá-li prodlení déle než třicet (30) dnů, má Prodávající právo od kupní smlouvy odstoupit.

5-7

Záruky, odpovědnost a nároky

Záruční a reklamační podmínky

Záruka za jakost jakož i reklamační a záruční podmínky jsou řešeny v samostatné příloze těchto VOP, která je jejich nedílnou součástí.

Odpovědnost za škody třetím osobám

Prodávající neodpovídá za škody způsobené třetím osobám v souvislosti s použitím kontejnerů. Kupující se zavazuje odškodnit a zbavit Prodávajícího jakýchkoli nároků třetích osob, a to bez zbytečného odkladu po doručení první výzvy k odškodnění.

Smluvní pokuty a úroky z prodlení

Úrok z prodlení: Pro případ prodlení Kupujícího s úhradou ceny či s plněním jiných peněžitých dluhů - smluvní úrok z prodlení ve výši 18 % p.a. nebo 0,1 % za každý den prodlení z dlužné částky, dle výběru Prodávajícího.

Odstoupení od smlouvy: Je-li Kupující v prodlení s úhradou peněžitého dluhu po dobu delší než patnáct (15) dnů, je Prodávající oprávněn s okamžitou účinností odstoupit od smlouvy.

Náklady vymáhání pohledávek

V případě prodlení s úhradou plateb je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu veškeré náklady vzniklé v souvislosti s vymáháním pohledávky, včetně poplatků za služby společností zabývajících se vymáháním pohledávek. Kupující je rovněž povinen uhradit částku 1.200 Kč za každou zaslanou upomínku v souladu s § 3 nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Zrušení smlouvy před předáním

Dojde-li k zániku závazku ze smlouvy před předáním kontejneru z důvodů na straně Kupujícího, je Kupující povinen uhradit smluvní pokutu ve výši třicet (30) % procent ze sjednané ceny kontejneru bez DPH a současně uhradit veškeré náklady vzniklé v souvislosti s plněním smlouvy.

8

Cena a platební podmínky

Cenové podmínky

Cena kontejneru je stanovena s paritou EXW (Incoterms 2010) sklad Prodávajícího a nezahrnuje, pokud není výslovně dohodnuto jinak, náklady na naložení kontejneru na dopravní prostředek, přepravní náklady a pojištění. K ceně kontejneru se připočítává DPH v zákonné aktuálně platné výši.

Platební podmínky

  1. Kupující může uhradit cenu bezhotovostně či v hotovosti, v případě není-li to vyloučeno právními předpisy omezujícími platby v hotovosti
  2. Při bezhotovostní platbě je zaplaceno v okamžiku, kdy je částka připsána na bankovní účet Prodávajícího
  3. Platba v hotovosti je provedena v okamžiku, kdy Kupující obdrží potvrzení o přijetí platby
  4. Splatnost je vždy čtrnáct (14) dnů od vystavení faktury, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak
  5. Faktura může být vystavena v elektronické podobě ve smyslu § 26 odst. 3 zákona o DPH

Slevy: Jakákoliv sleva, na kterou Kupujícímu neplyne nárok ze zákona, se poskytuje vždy pod podmínkou, že cena kontejneru bude zaplacena řádně a včas. Pokud Kupující tuto podmínku nesplní, je Prodávající oprávněn požadovat dodatečné zaplacení peněžité částky odpovídající poskytnuté slevě, ke které bude připočtena daň z přidané hodnoty.

Smluvní pokuta za prodlení s platbou

Dostane-li se Kupující do prodlení s placením ceny, je po něm Prodávající oprávněn požadovat též zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná do čtrnácti (14) dnů od doručení písemné výzvy.

Splátkové platby

Má-li Kupující dle smlouvy zaplatit cenu ve splátkách a nebude-li některá ze splátek uhrazena ve sjednaném termínu, stane se zbývající část ceny splatnou dne následujícího po splatnosti nezaplacené splátky, aniž by Prodávající musel právo na vyrovnání celé ceny u Kupujícího uplatnit.

Započtení plateb

Má-li Prodávající vůči Kupujícímu více peněžitých pohledávek a Kupující při svém plnění výslovně neurčí, na který dluh plní, započte se plnění na dluh určený dle volby Prodávajícího. Pokud je Kupující v okamžiku zaplacení v prodlení se splněním jakéhokoli peněžitého dluhu vůči Prodávajícímu, je Prodávající oprávněn započíst plnění na dluh dle své volby bez ohledu na určení Kupujícího.

9-12

Dodatečná ustanovení a závěrečná ustanovení

Postoupení práv

Pouze s předchozím písemným souhlasem Prodávajícího je Kupující oprávněn postoupit smlouvu či pohledávku vzniklou ze smlouvy, zřídit zástavní právo k pohledávce nebo převést práva vzniklá ze smlouvy. Prodávající je oprávněn kdykoli postoupit či převést svá práva a povinnosti ze smlouvy na třetí osobu.

Doručování dokumentů

Kupující odpovídá za fungování svých e-mailových schránek. Pokud doručení e-mailem nebude možné, je Kupující povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny za každé takové neúspěšné doručení.

Ustanovení pro spotřebitele

S ohledem na specifické zákonné postavení spotřebitele a skutečnost, že prodávané kontejnery nejsou určeny pro běžný provoz domácnosti, jsou ustanovení VOP platná pouze pro spotřebitele uvedena ve zvláštní příloze těchto VOP (Příloha č. 2).

Vyšší moc

Prodávající a Kupující nebudou odpovědni za porušení svých povinností, pokud jim v jejich plnění bude bránit případ vyšší moci. Doba k dodání kontejneru se přiměřeně prodlužuje o dobu, po kterou dodání kontejneru brání okolnosti na straně Prodávajícího, které nelze v době uzavírání smlouvy předvídat a nejsou Prodávajícím zaviněny (vyšší moc), zejména pak nedostatek energie či surovin, válka, hrozba války, stávka, výluka, pandemie, úřední opatření nebo zpoždění či výpadek subdodávek.

Dlouhodobá vyšší moc: Trvají-li takové okolnosti déle než šedesát (60) dnů, nebo dojde-li k zastavení provozu v závodu Výrobce nebo jeho subdodavatelů, nebo k dlouhodobějším výjimečným okolnostem, je Prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.

Platnost a účinnost

Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění na webových stránkách Prodávajícího prefabrico.cz. Prodávající je oprávněn tyto VOP kdykoli měnit, přičemž ve vztahu k příslušné Kupní smlouvě bude platit vždy ta verze Podmínek, která byla zveřejněná v okamžiku uzavření Kupní smlouvy.

Závěrečná ustanovení

Smluvní vztahy vyplývající z Kupní smlouvy se řídí v částech neupravených Kupní smlouvou příslušnými ustanoveními platných právních předpisů České republiky, zejména pak zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

Kupující tímto na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.

Kontaktní údaje

Prefabrico, s.r.o.

Vídeňská 573, 252 50 Vestec u Prahy

IČ: 14304368, DIČ: CZ14304368

e-mail: info@prefabrico.cz

web: www.prefabrico.cz

Přílohy

📋
Záruční a reklamační podmínky
Komplexní podmínky záruky a reklamací
VOP Příloha 1: Záruční a reklamační podmínky
👤
Zvláštní ustanovení
Speciální podmínky pro spotřebitele
VOP Příloha 2: Zvláštní ustanovení
🔧
Podmínky pro instalaci, montáž, používání a údržbu kontejnerů a příslušenství
Technické pokyny a podmínky údržby
VOP Příloha 3: Podmínky pro instalaci, montáž, používání a údržbu kontejnerů a příslušenství
🔒
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů
GDPR a ochrana osobních údajů
Zásady ZOOÚ

Ve Vestci u Prahy dne 1. 4. 2025

Naplánujte si k nám cestu

Kde nás najdete

Kancelář Praha 7

Pod Dráhou 2, 170 00 Praha Holešovice

Showroom a sklad Morava

Masarykova 240, 768 05 Koryčany

Jsme připraveni vám pomoci

Kontaktujte nás

Ondřej Řezníček - CEO

Ondřej Řezníček

CEO

Giuliana Ligas - Country Manager Germany / Austria / Switzerland

Giuliana Ligas

Country Manager Germany / Austria / Switzerland

Lukáš Trs - Sales Manager

Lukáš Trs

Sales Manager

Ing. Matěj Med - Specializace sestavy kontejnerů

Ing. Matěj Med

Specializace sestavy kontejnerů

Renné Barník - Sales Manager pro Slovensko

Renné Barník

Sales Manager pro Slovensko

František Šviha -  Sales technical manager

František Šviha

Sales technical manager

Zašlete nám nezávaznou poptávku

Vyplňte formulář a sdělte nám základní představu o vašem kontejneru. Do druhého dne se vám ozveme, abychom probrali veškeré podrobnosti k jeho realizaci.